Ute på äventyr...
Allmänt  ❤ 2013-09-11

 
 
Igår tisdag den 10/9 kan man nog säga att jag var ute på äventyr. 
Jag kan börja från början. Min skola har något vi kallar klasskampen. Och som namnet avslöjar så är det en tävling mellan de olika klasserna.
Man får vara med och samla poäng i två olika grenar. Jag var med i cykel asfalt och löpning. Första passet var cykel asfalt, det var okej men jobbigt. Sen fick jag, Alice och Stina vänta på tredje passet som var löpning. Och sen när löpningen började så skildes vi åt. Stina och Ulrika var lite efter mig och Alice en bit framför mig.
När jag var ungefär tre minuter bort från stället där man skulle få en stämpel möte jag Alice. Hon hade redan varit och fått en stämpel.
Ni som känner mig förstår nog att jag inte borde jogga och prata samtidigt, för när jag pratar med Alice trampar jag snett... Jag hörde direkt hur det smällde till i foten, men det vågade jag inte säga till Alice. Istället skrik gråter jag att jag inte kan ställa mig upp. Precis då kommer Ulrika och Stina, de sätter sig hos mig medans Alice springer till starten för att hämta en lärare.
Fler kommer och sätter sig hos mig. Jag ligger där ihop kruppen mot Ulrika. Stina springer trots förkylning till lärarna som står 3 minuter bort, men där säger de att de är ju bara två stycken och de måste stämpla kort så de kan inte hjälpa.
Flera frågar mig hur det går och om de ska hämta hjälp, jag tackar er så mycket för omtanken men just då var det lite pinsamt. Jag fick ligga och vänta i 20 minuter innan lärarna kom ditt. Dock kan jag förstå det, Alice var tvungen att springa ca 1 km ditt för att berätta och lärarna 1 km för att komma till mig. Sen var det bara att ringa mamma så kom hon med bilen ut i skogen. Då hade en lärare uttryckt sig att hon kunde väl vänta till eleverna sprungit klart och att jag kan väll hoppa på ett ben. Sen väl inne i mammas bil var det bara raka väg in till sjukhuset i Säffle sen därifrån med ambulans till Karlstad akut. 
Jag trilla ca 12 och klockan 19.00 fick vi besked att det är en ledbands skada. 
Nu hoppar jag runt på kryckor. Men fick ganska starka värktabletter så det gör inte så ont i foten längre...x
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Men åh, baby mouse :( varför ringde du inte mamma direkt? Massa pussar från sister<333

Svar: Glömde helt bort det .... Tack sis! <3
Karin

2013-09-11 @ 17:28:15
URL: http://brokmakerskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback