Sammanlänkade i Falun
Allmänt  ❤ 2016-03-21








I helgen så visade min klass för (kanske) sista gången upp vår musikal Best in Show. Det är nämligen så att vi är med i ett projekt som heter Länk. Länk går ut på att 6 dramatiker skriver varsin pjäs för ungdomar där en kan vara en ganska stor ensamble. Sen väljer teatergrupper manus att visa upp. Sen delas alla ensambler uts på olika mini festivaler där de får visa sin tolkning av pjäsen. Vi fick visa upp våran Best in Show i Falun. Där fick vi se 3 olika tolkningar av "Trogen dina seder" och teater 3:ornas Buy nothing day". Sen om vi har tur så tyckte representanterna från Riksteatern att vår tolkning var så speciell och nytänkande att vi får chansen att åka till den stora festivalen i Stockholm. Det har varit en inspirerande helg fylld men spännande människor, grymma skådespelare, disco och en eld show innan vi åkte. Men eftersom jag är en sån olycksfågel lyckades jag stuka foten presic innan vi skulle åka. Så jag har väll mest haltat fram, men kul hade jag ändå! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback