Flyttstress
Allmänt  ❤ 2017-08-13

 
Hur ska en packa ner ett helt liv? Hur ska en få plats med alla minnen på 10 kvadratmeter?  
 
 

För första gången någonsin så ska jag flytta hemifrån.  Jag kommer från och med onsdag bo på ett internat i Norrköping.  Så som det ser ut är att jag kommer bo i samma hus som 5 andra och då i huset ha ett rum på 10 kvadratmeter och dela kök och badrum. Hela situationen känns enormt läskig och det är många frågor som snurrar i mitt huvud. Hur är dom som kommer bo i samma hus som mig? Hur kommer klassen att vara? Kommer jag trivas?  

Och om inte allt det var stressigt nog så skjuter jag hela tiden på att börja packa. Antagligen för att jag inte vill börja tänka på allt som jag måste lämna kvar i Säffle. Jag har samlat på mig ganska mycket dom här 19 åren. Så nu ska jag försöka få ner detta så det passar på mina kvadratmeter. Håll tummarna för att det här går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback