svart vatten
Allmänt  ❤ 2017-08-05

 
Direkt efter jobbet igår åkte jag snabbt till ica för att köpa tamponger. Men tyckte att det kändes för fjuttigt att bara köpa tamponger, så det fick bli lite mer. 
 
 
Efter det körde jag snabbt till Borgvik, för jag och Elin hade nämligen bestämt oss för att paddla. Vi hade nämligen båda den konstiga känslan av att paddla var något kul. Väldigt konstigt egentligen för dom ända gångerna vi har paddlat har varit på gympan i skolan. Och vi båda har inga fina minnen från den tiden.  
 
 
Men nu bar det av ut på vatten, och det var väldigt rofyllt och trevligt att paddla. 
 
 
Kan ju ha att göra med den vackra miljön en paddlade förbi. Och att ingen tittade på oss och betygsatte vår prestation.
 
 
Vi paddla bort till kvarnen i Borgvik och såg tågspåren försvinna ner i det svarta vattnet. Det svarta vattnet som verkade bottenlöst.
 
 
 
Det var alldeles för blåsigt ute på öppet vatten, så vi tog några rundor i kanalen istället. Mycket lugnare och trevligare. 
 
 
Efter en timme kände vi oss färdiga och begav oss istället ut för att bada i iskallt vatten. Jag vet inte vad som har hänt, men jag har blivit en badkruka på senare år. När jag var yngre (för typ 2 år sen) älskade jag att bada, kunde vara i hur länge som helst. Nu var jag nöjd att jag var i ungefär i 5 minuter. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback