Nu nalkas Lucia
Allmänt  ❤ 2017-12-13

13/12-Lucia 

Jag slutade bry mig om Lucia och luciatåg ungefär när jag började 7:an. Tidigare hade det alltid varit tvång på att vara med i tåget. Och jag blev aldrig lucia så det tyckte jag var tråkigt. Så när det inte längre var tvång var det roligare att sitta i publiken. Sen under gymnasietiden missade jag vart enda luciatillfälle. En gång för att vi hade lektion vi var tvungna att gå på, en gång var jag sjuk och en gång orkade jag bara inte åka till skolan så tidigt. 

Nu när jag började Marieborg så började det en kör för oss som ville. Och i kören bestämde vi oss för att göra skolans luciatåg. Jag har med det förstått att jag tycker om lucia väldigt mycket. Det är en mysig tradition! Och jag är väldigt glad över att jag var med i Luciatåget, trots att jag inte var Lucia. 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback