Livets babes, Anna och Fanny
Allmänt  ❤ 2017-12-17

 
Den 17:e december och 24:e fyller Fanny och Anna år. Det firades i fredags så jag tänkte dela med mig av lite bilder från kalaset (många som jag har snott från Lisa) och av talet jag höll till födelsedagsbarnen. 
 
 
Anna och Fanny!
Jag skulle vilja säga att jag känner er ganska bra. Fanny vi har spenderat många timmar bara pratat med varandra och gråtit lite. Anna, vi har tränat tillsammans. Nej men vi har hittat på mycket roligt tillsammans.
 
 
Kanske för att du så himla bra på att hitta på och planera saker. Jag kommer ihåg den första månaden när du fixade kafferep hemma i parvillan. Du skapade parvillans brunch. Du är också väldigt driven. Du skulle försöka lära mig att dricka kaffe. (Gick inte så bra med det du). Du får trösta dig i att du är så bra på massa annat. Du har en naturbegåvning när det gäller teatern, du är jävel på att rappa (eller komma ihåg texter) du är riktigt jädra smart också. Du skulle ju liksom kunnat plugga till läkare. Men du får leva med att det är en sak Du aldrig kommer bli bäst på. Östgötskadialeket duuuööö.
 
 
Anna, Du är klassen boss (som gillis brukar säga). Du kommer vara så saknad. Vem ska nu styra upp i den här klassen? Iallafall, vart du än hamnar kommer du skinna! Tack Anna.
 
 
Nu till någon som faktiskt bemästrar dialekten, fantastiska Fanny. Första gången vi umgicks var på en brygga på näkna. Det filosoferades brett om världen. Och det var i efterhand när du bekände att du knappt fattat något som jag visste att vi skulle bli bra vänner. Det är väldigt enkelt att älska dig. Du har det härligaste leendet (och samtidigt kan du se helt död ut ibland), skönaste skrattet, du vill alla gott och delar gärna med dig om dig själv t.ex. Att du är lebb, älskar ordet fitta och älskar fucking Åmål. Känns lite som om dom tre hörde ihop liksom. Du är grym på att lyssna på folks problem, jag borde veta jag överöser dig med mina. Fanny du är klassens glädje. En blir glad när en ser dig komma in i ett rum. När en hör dig skratta så vill en skratta med dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback