Stockholm
Allmänt  ❤ 2017-02-06

 
Vi hade massa planer för vår Stockholms resa. När jag sen stuckade foten så ändrades det hela lite. 
 
 
På lördagen så åkte vi från Tyresö in till stan.
 
 
(CLARAS SNÖGGA VÄSKA SOM HON KÖPTE I INDIEN, SÅ AVIS!!!)
 
 
Istället för att följa med på fotografiska, shopping och lunch med Claras kompis så åkte jag till Elin och Emelie. Spenderade FM hos dom och bara vilade foten.
 
 
Klockan 14:50 så mötes vi upp igen vid China teatern för att göra något som jag har väntat på så länge, se Book of mormon.
 
 
Vi hade också väldigt bra platser, en kunde se alla ansiktsuttryck. Jag tyckte den var så himla rolig och översättningarna var väldigt bra! Skådisarna var helt out of this world. SE DEN!!!
 
 
Utanför China stod flera mormoner och delade ut den riktiga boken. Så nu tillsammans med alla mina programblad ligger "The book of mormon". 
 
 
När föreställningen var klar och vi hade tagit kort med en äkta mormon knallade vi iväg till Jamie's Italian.
 
 
 
Aså lite dyrt, men det känns värt att spendera lite pengar på god mat!
 
 
Johanna snodde min kameran när jag var på den löjligt snygga toan.
 
 
 
 
Clara tipsar om god öl.
 
 
 
Efter Jamie's så skyndade vi oss tillbaka till Johannas moster för att titta på melodifestivalen. Och Clara och Johanna prövade ansiktsmaskerna dom hade köpt under dagen.
 
 
På söndagen så orkade jag att hoppa med och shoppa! Klockan 12 står vi utanför Beyond Retros portar.
 
 
Jag prövade balklänningar, men föll inte för någon av dom. Clara köpte en jättefin 60-tals klänning och Johanna köpte jeans och en cool jacka. 
 
 
Vi fortsatte vår shopping på söder, var bland annat på Monki, stadsmissionen, Pop osv. När vi började känna oss klara så har vi fortfarande 1 timme att fördriva. Då får Johanna syn på Sofia Kyrka och tycker genast att vi skulle gå ditt. Så vi haltade oss upp för baken och upp till kyrkan.
 
 
När vi väll kom upp så hann vi bara spendera typ 5 minuter där innan vi var tvugna att bege oss hemåt. Trots kryckor så var en väldigt mysig resa, men nu är jag helt slut körd och vägrar lämna sängen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback