Blå overall och spiderman-mössa
Allmänt  ❤ 2017-01-06

 
Onsdag 4/1- När en absolut inte har gjort något på hela lovet förutom att kolla på tv-serier så låter skridskodisco som världens bästa grej. Jag lyckades få med mig Johanna på det här. 
 
 
Så stod jag plötsligt utanför Mariebergsskogens entré och väntade på Johanna. När en kommer till entrén så möts en av barn som skriker och gråter. Gemensamt är att de alla hade blåa overaller och spiderman-mössa. Så dom kanske inte grät över att dom hade trillat eller ville stanna kvar, utan för att dom önskade att deras föräldrar kunder vara mer orginella i klädvalet.
 
 
 
Efter en stund kommer Johanna och vi ger oss ut på isen.
 
 
 
Tydligen hade jag fått med mig fartdåren #1 som åkte iväg förre mig och fick sen vänta på att jag skulle komma ikapp. Jag ska inte ljuga, att åka skridskor är inget jag är bra på. Rädd för att trilla och för att åka på barnen så åkte jag i kanske 1 km/h.
 
 
 
 
 Men trots det så var det ändå väldigt mysigt, åka runt och hålla Johanna handen och sjunga med till "För första gången någonsin". Och så var ju jag iallafall orginell med min fuskpäls och blåa ryggsäck (som jag har haft mina skridskor i sen jag gick i 3:an). 
 
 

 Bäst var nog att Johanna hade tagit med sig lussebullar som vi la på eld så att dom skulle bli varma.
 
 
 
 
Efter 1 och en halv timme lämnade vi tillbaka skridskorna och åkte hem kalla och glada.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback