Netflix love
Allmänt  ❤ 2017-07-25

På mina lediga dagar har jag inte haft så mycket att göra så jag började leta efter lite nya serier. Och jag var inte besviken med vad jag hittade. Och nu tänkte jag tipsa andra som är uttråkade och behöver en ny bra serie, så här kommer dom:
 
A series of unfortunate events
Bildresultat för a series of unfortunate events netflix
 
Jag älskade filmen "syskonen Baudelaires olycksaliga liv" när jag var liten. Tittade om på den flera gånger. Så när jag såg att dom gjort om filmen till en serie blev jag överlycklig! Och ännu gladare när jag såg att Neil Patrick Harris skulle spela rollen som Count Olaf. Jag slängde mig på sängen och satte på serien direkt! Grunden till historian är samma som filmen, men dom har lekt runt lite med formatet och lagt till en ny del till historian.
En återkommande sak är att som tittare blir en konstant uppmuntrad att sluta titta, att historien inte kommer sluta bra. Men en fortsätter titta för en någonsstans inom sig så måste en veta hur det slutar. Och jag tänker inte avslöja slutet eller vad jag kände för det, allt jag tänker säga är att det är en grym serie som alla borde se. 
 
Chewing gum 
 
Bildresultat för chewing gum netflix
 
Den här bara råkade jag klicka på och nu totalt älskar jag den! Det är en brittisk sitcom där en följer 24-åriga Tracey. Hon har växt upp i ett strängt religöst hus och är fortfarande oskuld, men vill inget mer än att förlora den och lära sig mer om världen. Likt "a series of unfortunate events" har dom lekt mycket med formen och bryter ofta fjärde väggen. Det är en jätterolig färgstark serie med spännade karaktärer. KOLLA PÅ DEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback