Folkhögskole resan
Allmänt  ❤ 2017-05-22

 
Studenten närmar sig, och då är det ju dags att ta tag i sitt liv. Därför åkte jag och Johanna i fredags till Motala. Det finns nämligen en folkhögskola där med teaterinriktning.
 
 
Det var himla roligt att åka ditt, för det var så himla länge sen jag åkte igenom Sverige med bil. Vi stannade på någon camping precis vi vägen och åt glass och njöt av utsikten. 
 
 
Så var vi äntligen framme i Motala och åt Halloumi-spet på en gullig resturang innan vi åkte till skolan.
 
 
Sen var vi på skolan i 4:a timmaroch gjorde lite teaterövningar och visade upp våra monologer som vi tränat in. Och jag tyckte att det var himla kul och att det kändes som om att det gick bra.
 
 
Efter våran antagningsansökan fick jag skynda till tåget som skulle ta mig till huvudstaden. Väll där åkte jag hem till syster yster och bara myste och pratade massa. Det var skönt att få mellanlanda där efter en lång dag.
 
 
Tidigt upp och åka till Norrköping där Marieborg folkhögskola ligger. Där hade vi lite lära känna övningar, rörelseövningar och sist hade vi olika intervjuer. Osäcker på vad dom tittade mest på, men jag tycke ändå jag gjorde mitt bästa. 
 
 
Trött men nöjd åkte tåg jag tåget hem till Värmland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback