Sista gången!
Allmänt  ❤ 2017-05-30

 
Det är nu när en närmar sig studenten som det är mycket "sista gången" grejer som en gör. I tisdag hände flera sista gången grejer. Vi hade nämligen sista teaterlektionen. Och Iff, vår lärare, tyckte att vi skulle spendera den med att fika i Teatersalen. Det är så många gånger en har firar någons födelsedag därinne eller bara fikat, så det passade perfekt att ta sista fikat där. Vi gick runt i ringen och berättade lite om närmaste framtiden för var och en. Så roligt att höra vad alla ska göra och börja planera alla ställen en ska åka till för att besöka alla. 
 
 
Som inte det var nog för en att bli alldeles gråtmild så tar Iff fram en påse och säger att hon har presenter till oss. Då har hon under hela året gått runt på second hand affärer och köpt personliga teaterböcker. Jag fick en bok om musikaler med förklaringen, såklart! 
 
 
Direkt efter teaterlektionen begav jag mig till Säffle för att ha sista lektionen med Scenverkstan. Åh Gud! Känns jätte konstigt att säga hejdå till barnen som jag tycker så himla mycket om. Och underbara Marie-Louise som har lärt mig massa bra om att vara teaterpedagog. Men det känns ändå som att vi kommer ha kontakt i framtiden, för hon förgyller alltid mina dagar när jag träffar henne. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback