AFRIKA???
Allmänt  ❤ 2017-10-10

 

Starka, genomgoda och äventyrliga människor. 

Det är mina fördomar om människor som är volontärer utomlands. Och jag ska vara ärlig, det är inte alltid så jag har sätt på Clara. För en kan inte se någon som en pratar skit med som "genomgod", någon som en pratar om jobbiga grejer med som "stark" och någon som en tittar på "på spåret" med som "äventyrlig". 

Men imorgon tar hon flyget till Kenya för att vara där i en månad och sen åka till Zambia. Och ju mer jag tänker på det så är hon alla de här grejerna och mer. Hon är så stark för att hon har klarat av alla de här grejerna som vi pratat om när vi sovit över. Hon har alltid varit den som brytt sig mer om alla andra än om sig själv (och att prata skit borde vara en nsklig rättighet?). Och äventyrlig... Ja, hon gör ju den här resan!?!?! Något jag aldrig skulle göra.  

TIPS!!! Följ den här resan genom att läsa Clara och Klaras (hennes resekompanjon) blogg Afrikaturochretur 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback