Vilken flytt
Allmänt  ❤ 2018-08-28

 
Hela min tonår ihop packad i lådor som nu står prydligt mot väggen. Väggen som tidigare har prytts med bilder på mina vänner och biljetter från pjäser jag har sett.  

Mamma har nu fått jobb i Stockholm och jag ska följa med henne och flytta till Järfälla kommun. Mamma har jobbat i Säfflekommun i 29 år och ska nu bara lämna det för nya möjligheter. Ja ni hör ju, hon är en jävla wonderwoman. Och den här wonderwoman har hela sommaren packat ihop lägenheten som vi bott i i 8 år. På 8 år är det mycket skräp som en samlar på sig. Många trasmattor som gammelmoster Inga vävt, och hur ska en kunna slänga dom (det gör en inte såklart!!!).  

 

Det är nog en del som kommer tycka att jag är galen nu, men jag ÄLSKAR att flytta. Det var det bästa jag viste när jag var liten, komma till ett ny ställe som en fick dekorera hur en ville. Köpa nya grejer som skulle passa på det nya stället. Men... den här flytten har varit en helvets flytt. Allting har varit alldeles för tungt. Sängen gick i sönder när jag skulle sova, matsalsbordets ena ben går inte att skruva fast ordentligt, IKEA kortet har vi råkat slänga, nya sängen passar inte etc.  

Vi är långt ifrån klara med allt, det är saker kvar att packa upp och sånt som måste köpas. Men jag vill ändå tro att det här kommer bli bra. Det är ju början på något nytt.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback