Ett dygn i Göteborg
Allmänt  ❤ 2018-12-04

 
Med vänner lite överallt i Sverige som måste en åka på lite roadtrips för att dela ut alla julklappar. Som om en är en liten jultomte. Det låter ju super snällt men sanningen är lite annorlunda. För sanningen är att Johanna berättade att hennes klass skulle ha redovisningar av pjäser som dom jobbat med. Jag tog min chans och bokade tåg till Göteborg. Packade ner alla julklappar och hörde av mig till mina babes i Gbg. Hela söndagen spenderade jag hos Therese och Fanny, dom höll på och julpynta och så kollade vi The Grinch. När det var dags för Therese present så ringde vi upp Maia så att hon också kunde vara med och se när Therese öppnade paketet från oss 3. 
 
 
Det blev en perfekt dag och en lika perfekt morgon nästa dag. Vi kollade på julkalendern innan Tessan skulle åka till skolan och när hon gjort det så åt vi våfflor. Fanny släppte av mig inne i stan och jag vandrade runt lite där.  
 
 
Och trots våffelfrukost så hamnade jag på Fröken Olssons med Sconesfrukost. Second breakfast is the best! Och jag har inte varit där på så länge. 
 
 
Påväg till Nordiska öser regnet ner, utsikten var väldigt Göteborgsk. Väl på Nordiska får jag se 2 bra föreställningar och 1 helt amazing. Johanna var på topp och leverade. Deras version av “Ett dockhem” var snyggt framförd och tänkvärd. Jag och Johanna fick inte så mycket tid tillsammans innan jag skulle åka. Är tyvärr ofta så men vi tar alltid vara på tiden. Längtar tills nästa gång, då får det absolut blir lite längre! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback