Romeo, Julia och Märta
Allmänt  ❤ 2018-12-10

 
Våren 2017 tog vi studenten tillsammans och efter det har vi gått skilda vägar. Dom som jag har bra kontakt med är ju Clara och Johanna. Resten av klassen kanske jag träffar någon gång, kanske tar en fika. Så när Märta skrev att hon ville komma och hälsa på mig och Clara blev jag så glad. Ha en hel helg och inte bara nån timme.  Så i lördags så möte jag upp Märta på centralen och så åkte vi tillsammans till Claras lägenhet.  
 
 
Planen för dagen vara att luncha inne i stan och sen ta en shoppingrunda. Sist som körsbäret på milkshaken skulle vi gå på Shakespeare in love på Stadsteatern. 
 
 
Jag brukar säga att jag är världsmästare på att få folk att köpa saker. Och i och med att det inte är varje dag Märta är i Stockholm så blev det ganska bra med shopping. Det blev Elsa Beskow julkulor, en kofta, någon tröja, skärp osv.  
 
 
För att få upp energin innan teatern så tog vi lite fika på Vete-katten. Det var fullpackat med folk som likt oss tog en paus i shoppandet. Clara fick stå som en hök och kolla efter bord när jag och Märtastod i kö för att betala. 
 
 
Fikat satt perfekt och det var åh så skönt att få vila fötterna lite. 
 
 
 
KOM, MOT TEATERN! 
 
 
Shakespeare in love var väldigt bra, mycket bättre än filmen. Dom hade lyckats ta upp ämnen som är så viktiga som jag anser att filmen har missat. Och det var bara massa fantastiska skådespelare som verkade njuta av varje sekund. Vi skildes oss efter teatern och i alla fall jag var helt sprängfull av inspiration.  
 
 
Söndag, Märtas tåg går vid 17:13 så vi tänker ta en lugn dag med lite promenad på söder. Men först mat! 
 
 
Vi gick till ett ställe som Clara tipsade om, Prime burger. Trevligt ställe där en får välja nästa vilket protein som en vill ha på burgaren. Och så är det lite diner aktigt och har milkshakes, men inte så tacky som diners kan va. 
 
 
SÅÅÅÅ GOTT!!!! Kunde ha ätit allt på menyn bara för att det var så gott. Vi satt där ganska länge och bara pratade, vi hade nästan hela restaurangen för oss själva. Vi satt där tills det kändes pinsamt att sitta längre och då tog vi en sväng runt söder. 
 
 
 
Alldeles för snart var det dags att lämna Märta på perrongen. Välkommen tillbaka närsomhelst Märtis! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback