Saltkråkan
Allmänt  ❤ 2018-07-03

 
Lördag kvällen kom jag fram till Stockholm och gick och la oss tidigt. Nästa morgon skulle vi nämligen ta en båttur. En båttur till en väldigt speciell ö. Ön där de spelade in “Vi på Saltkråkan”. *GGGGAAAAHHHHH* 
 
 
För att ta oss dit fick vi åka med en båt som var 150 år gammal och K-märkt.  
 
 
Hur mycket Saltkråkan känns inte det här???? 
 
 
Vi gick en trappa upp på båten och satte oss där. Bara hade det gött i solen (så länge som solen var på vår sida). I högtalarna pratade vår guide om Astrid Lindgren och en trubadur sjöng gamla låtar.  
 
 
 
Efter en evighet kom vi fram till Saltkråkan, eller Norröra som det egentligen heter. Det blåste galet mycket när vi steg iland, men inget kunde förstöra känslan av att gå av båten sådär som dom gör i Saltkråkan. 
 
 
Ett av stoppen på den guidade touren var vid det här huset. Och innan guiden hann säga något så viskade mamma i mitt öra att det såg ut som Stinas morfars hus. Och visst var det det! Här spelade dom in scenerna hos Söderman.  
 
 
Sista stoppen på själva touren var Snickargårn. Och det var lite konstigt att stå framför huset som en sett så ofta men ändå inte. Mitt inre barn skrek av glädje och jag försökte bara verka normal. 
 
 
På ön kan en också se några av bryggorna de filma på.
 
 
Alldeles för snart var det dags att åka hem. Jag är så glad att vi gjorde den här resan för det blev minnesvärt och mycket mysigt. Det enda minuset är väl att vi satt på båten i mer än 7 timmar.
 
 
Men ändå en nöjd Karin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback