Anna Svärd
Allmänt  ❤ 2018-06-28

 
Tidigt igår morse tog jag tåget från Norrköping till Säffle. Taggad på att få komma hem men också för att just den dagen skulle jag och mamma åka till Berättarladan där Västanå Teater sätter upp Anna Svärd.  
 
 
Berättarladan är min favorit plats på hela jorden. Det är något magiskt över den. Det här blev det 4:e året jag och mamma var på Berättarladan och jag tröttnar aldrig. Jag älskar varje år att gå igenom deras kostymmuseum (jag är kär i Nils Holgersson tröjan).  
 
 
Hur kan en inte älska det här???? 
 
 
Anna Svärd är tredje delen av Selma Lagerlöfs trilogi om Löwensköldska ringen. Jag och mamma har sätt de andra 2 och jag var så orolig att jag inte skulle hinna se Anna Svärd i och med att jag bor i Norrköping nu i Sommar. Men mamma lyckades hitta biljetter exakt den dagen jag skulle komma till Säffle. De andra kvällarna var det i stort sätt fullsatt. 
 
 
Foajen har de satt upp porträtt av alla i den Löwensköldska släkten (alltså de som har spelat den Löwensköldska släkten tidigare år). Tyckte det var himla fint. 
 
 
En dag vill jag stå på den där scenen alltså! 
 
 
Två mycket nöjda besökare. Pjäsen var fantastisk (förväntade mig dock inget mindre). Det var grymma skådespelare och dansare, de lyckas år efter år att fängsla en och dra in en i deras värld. 
 
 
Bäst med hela besöket var ändå att få vara där med mammis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback