Cool scentekniker
Allmänt  ❤ 2018-03-19

(null)

I fredags kom Fanny till skolan och hade lite panik. Kille som skötte lite teknik bakom scenen på Flugornas herre hade skrivit då att han inte skulle kunna komma ikväll på föreställningen. Jag sa direkt, kanske lite på skoj, att jag kunde hoppa in. 4 timmar senare var det bestämt att jag skulle hoppa in.

(null)

Så jag följde med Fanny ditt. Hjälpte till att göra iordning genom att t.ex. dammsuga scenen, ta fram stolar, ställa in läsken i kylen osv. När det var klart hängde jag i logen med Fanny när hon sminkade.

(null)

Sen när alla andra skådisar började droppa in fick jag fly från logen. Fick manus där det stod allt som jag skulle göra. Det var ju inte mycket. Dra i ett rep några gånger och veva i några spakar.

(null)

Det var så kul att få rodda lite, påminner om tiden då jag arrangerade mycke event. Och så fick jag en cool walkie-talkie, så jag såg lika viktig ut som jag kände mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback