Flugornas herre
Allmänt  ❤ 2018-03-03

(null)
 
Jag har alltid lyckats omringa mig själv med talangfulla människor. Som personen ovanför, Fanny. Hon har skrvit manus, regiserat och skådespelat i Flugornas herre. Har absolut koll på allt. Och igår var det premiär och då är det klart att en åker ditt. 
 
(null)
 
När en kommer in i lokalen möts en av en svin cool scenografi som går helt i svart och vitt. På det vita golvet är det svarta fotavtryck. 
 
(null)
 
Fru regisör och hennes regi assistent hälsar oss välkomna.
 
(null)
 
En till talangfull männsika är ju min andra klasskamrat Mitra som gör ett helt fantastiskt jobb som huvudrollen Ruby. 
 
(null)
 
Alla skådespelar insatser var svinbra. Huvudrollsinnehavarna var grymma, men också alla som hade biroller. Det kändes som om alla var viktiga på scenen! Vilket jag tycker kan vara svårt. Det blir lätt att när många är på scenen, speciellt unga, så bara är en på scenen och inte har någon vilja. 
 
(null)
 
Det svart-vita temat fortsätter genom hela pjäsen. All rekvistia och kläder och allt gick i svart-vitt. Jag har många tankar om det här och reflektioner, men gå hellre på föreställningen och reflektera över det själva. Reflektera över allt i pjäsen. För den är reflektionsvärd!
 
(null)
 
Som boken och filmerna så är det en väldigt läskig och brutal föreställning. Jag satt flera gånger med händerna för ögonen och knäna uppdragna mot bröstet. 
 
(null)
 
Jag verkligen älskade föreställningen, kan lätt tänka mig att gå en gång till. Så bra var den!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback