Netflix filmer
Allmänt  ❤ 2018-09-14

Som arbetslös (jag har nu fått jobb men kommer inte börja förens om en vecka) har en ganska mycket tid över. Och hur en spenderar den tiden är olika beroende på personen. Vissa kanske tränar och går på promenader, andra kanske umgås med sina nära och kära, själv så tittar jag på Netflix filmer. Och nu har jag kollat på lite för många så vad ska jag göra nu? Recensera dom såklart!  

 

 

Sierra Burgess is a loser 

 

 

Sierra Burgess är min idol. Alla ser henne som en nolla men hon har ingen tid över för dom. En dag skriver en kille till henne som hon blir intresserad av, men han tror att hon är någon annan. Och inte vem som helst, den populära hejarklacksledaren. Det är så jobbigt och hemskt att se någon som struntat i vad andra tycker helt plötsligt bli uppmärksam om det. Filmen är så himla bra och jag älskar allt med den. Jag ÄLSKAR att det äntligen är någon som inte är tradionellt super snygg i huvudrollen. Och att det inte är en grej att hon ska få en makeover för att killen ska tycka om henne.  

 

 

Alex Strangelove 

 

 

 

 

En kille som är besatt av djur istället för sex, som alla hans vänner är. Han har en flickvän som han älskar men han känner sig inte så sugen egentligen på att ha sex. Så träffar han Elliot. Jag är ju tyvärr så himla vit straight tjej som tycker att Bögar är typ det bästa som finns. Jag önskar att jag kunde vara coolare men jag går totalt in i fangirling när det är en HBTQ-film med två killar. Bekännelser från Karin. Önskar jag var en bättre allierad. 

 

 

To all the boys i loved before 

 

 

 

 

Huvudkaraktären i den här filmen har väldigt lätt att bli kär, men istället för att berätta skriver hon brev till dom och lägger dom i en låda i hennes garderob. Jag känner själv igen mig i att ha massa crushes men aldrig våga erkänna till dom. En kan känna igen sig i början men sen känns utvecklingen ganska udda och något som inte känns så troligt i verkligenheten. Det gör det dock väldigt roligt. Så jag tycker det är en väldigt bra och rolig film. Slutet känns dock ganska obvious men ändå fint. 

 

Det filmerna har gemensamt är det här att inte våga erkänna sin kärlek i tron att en inte kan bli älskad tillbaka. Något som är väldigt realetable för dom flesta skulle jag säga. Det är välproducerade filmer som jag skulle rekommendera att en ser. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback