STATMENT DAG 1
Allmänt  ❤ 2018-09-03

 
I januari så köpte jag och Fanny biljetter till Statment- den mans fria festivalen. Jag hade inte några hög förhoppningar, någon skulle väl förstöra detta med. Någon lär väl försöka ta det här ifrån oss och lyckas, för det är så det är i den här världen. 
 
 
Men så kommer väl dagen. Jag , Maia, Therese och Fanny möts upp i Fanny och Therese nya hem. Vi gör oss iordning och drar ditt. 
 
 
Jag är 100 % säker på att när vi kommer ditt kommer det stå massa cis-män där och demonstrerar. Vi kommer inte kunna ta oss in och så är det bara att åka hem igen. Men jag är i alla fall där med mina systrar. Dom som jag saknat och längtat efter. 
 
 
På Bananpiren finns inga cis-män så långt ögat kan nå. Bara kvinnor och icke binära. Människor som ber om ursäkt om en krockar och ler vänligt mot en. Just där och då inser jag att vi snart kommer gå in på en festival där ingen kommer bli tafsad på. Ingen kommer bli uppmanad att visa pattarna.  
 
 
FANNY, LE FÖR FAN!!!! DET HÄR ÄR JU HISTORISKT. 
 
 
JOY!!! 
 
 
Fanny och Mitra hamnar på Statments egna instagram. Och som ni ser på bilden stod vi allra längst fram på Joy. Och de som varit på festival eller konsert vet att står en vid räcket så är chanserna att bli klämda väldigt stora. Människor har svimmat på grund av att de stått längst fram. Andra blir så puttade så att de till slut flyger över räcket. Men inget av det här händer på Statment. Vi stod flera gånger längst fram och det var aldrig någon som försökte trycka oss undan eller mot räcket. Bara det var ju magiskt. Sen var JOY helt jävla gudomlig. 
 
 
På festivalen mötte vi upp Johanna, Tuva och Mitra. Bästa squaden någonsin. Tillsammans så dansade vi och skrek när vi såg på Cleo. 
 
 
 
Cleo som är gravid men vill inte missa Statment.  
 
 
En helt amazing dag och en till väntade 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Män orkar inte protestera och förändra saker, de ber bara feminister att göra det åt dem ;-) Jo, trots skämt ligger det en del allvar bakom det. "Men männen då" brukar det hojtas, men de verkar inte vilja göra nåt själva utan det ska serveras åt dem.

2018-09-05 @ 20:30:49
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback