STATMENT DAG 2
Allmänt  ❤ 2018-09-04

 
Dags för dag 2!!!!!! Börjar med att se Josefin Johansson på scenen “Lill-babs”. Som vanligt rockar hon “bibliotekarie på mellanstadie-disco" looken.  
 
 
Mellan Josefin och Nour så var Emma Knyckare lite konferencier. Och hon pratade om det mest allvarliga som hade hänt dagen innan. “Städarna har klagat- det är för lite skräp att städa upp”. Ingen hade blivit tafsad på, ingen hade blivit våldtagen och ingen hade skadat sig. En mans fri festival hörrni! 
 
 
Efter världens bästa Nour var det dags för matpaus. Vårt favorit ställe som vi gick till var en vagn som hade vegans burgare, vi gick ditt ungefär 5 gånger på 2 dagar.  
 
 
På området fanns massa coola grejer, en kunde vinna påsar, sätta klittan på fittan och ta feministisk frågesport. Men favoriten var nog ändå hoppborgen. Trots att vi var super trötta så hoppade vi som galningar. Gjorde volter och kastade oss mot väggarna som en gjorde när en var ett barn.  
 
 
Kände mig gullig och cool i min nya Statment tröja. 
 
 
Efter allt hoppade blev vi tvungna att ta en paus.  
 
 
Längst fram och väntar på att Familjen Kaos ska spela. Det finaste med dom är ju att dom är så fina och down to earth. När dom höll på och soundchekade så pratade dom med oss som stod och väntade. Dom var lika taggade på att få köra för oss som vi var för att se dom.  
 
 
Familjen Kaos var helt jävla grymma!!! Ingen kan få mig att skratta så att jag kissar på mig förutom Bianca. Musiken var on point och alla i publiken älskade varenda minut av det. 
 
 
Ännu en gång hamnar Fanny på Statments instagram, och ännu en gång så syns jag inte i bilden. Men jag är inte bitter... Inte alls... 
 
 
Statment var helt fantastiskt. Det var en så kärleksfull stämning och alla tog hand om varandra. Det är absolut sorligt att det behövs en mans fri festival för att kvinnor och icke binär ska kunna känna sig trygga. Men tills alla män har lärt sig så behöver vi Statment. Tack alla som var inblandade i att arrangera denna grymma festival och tack alla fina människor som var där med mig. Det här har varit en episk helg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback