Val
Allmänt  ❤ 2018-09-10

 

 

Det finns mycket jag vill säga om valet och hur ledsen och besviken jag är. Jag vill ju såklart prata om det faktum att SD har i nuläget fått 17,6%. Vilket innebär att var femte svensk inte lyssnat på historielektionerna. Men jag är också så himla trött på att rasister och nazister tar upp så mycket plats i debatten. För dom har ingen plats i vår moderna tid. Det finns inte plats för rasism, sexism, homofobi. Vi rör oss framåt och ni som tror att SD kommer lösa några problem håller oss tillbaka.  

 

Vi är nog många som bara vill skrika. Men nu måste vi börja om. Så ta debatterna och ifrågasätt rasistiska, sexistiska och homofobiska kommentarer. Även om det känns det jobbig och att det är en kollega eller familjemedlem. Ifrågasätt och utbilda! Det är jobbigt men det är något vi måste göra. För kom ihåg: Allt kommer att bli bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback